amoozesh amoozesh .

amoozesh

طرح کرامت

برنامه آن‌ها برای دانلود بهترین و موثرترین نمونه‌های محیط آموزشی, بهترین نمونه ازمجموعه‌ای از طرح‌هایی است که توسط مرکز دانلود برای تحقیقات آموزشی تهیهشده‌است.
طراحی و اندازه‌گیری در مقیاس بزرگ
ارزیابی کار دانش آموزان
روبرو شدن با دانش آموزان با بازخورد
از دانشجویان بازخورد بگیرید
از روش‌های اندازه‌گیری و اندازه‌گیری خود توسط همکلاسی‌ها استفاده کنید.
برنامه‌ریزی آموزشی
نظارت بر امتحانات (مدرسه)
گزارش
در حال آماده‌سازی برای بازرسی
حداکثر استفاده از کتابخانه در چیدمان
کتابخانه‌ها و سالن‌های آموزشی حاوی اطلاعات مهمی هستند, اما مشکل این است که ماباید به دانش آموزان کمک کنیم تا این اطلاعات را به حداکثر برسانند. فرض نکنید کهدانشجویان اغلب از کتابخانه بازدید کرده یا از آن بازدید کرده‌اند. توصیه‌های زیر ممکن است به آن‌ها در استفاده صحیح از این منابع کمک کند.
مزایای کتابخانه‌ها در طراحی
تعیین میزان مفید و مهم دانش آموزان در جستجوی اطلاعات در کتابخانه‌ها(کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه‌های مدارس). برای آن‌ها توضیح دهید که چگونهمی‌توانند اطلاعات درباره مواد و گزارش‌ها را از کتابخانه‌ها تهیه کنند.
پروژه‌ها و تمرین‌ها
تکالیف ویژه‌ای را در اختیار دانش آموزانی قرار دهید که ظاهراً نیاز به استفاده از منابعکتابخانه‌ای دارند. تکالیف را به گونه‌ای انجام دهید که دانش آموزان بتوانند با روش‌هایکتابخانه‌ای و منابع کتابخانه‌ای آشنا شوند.
آموزش علیه شان
دانش آموزان باید مهارت‌های خود را بر روی مناسب‌ترین مطالب آموزشی متمرکز کنند تادانش آموزان بدانند که چه منابعی نیاز دارند و بخشی از منبعی که استفاده می‌کنند بایدبه آن‌ها آموزش داده شود.
منابع موجود بر روی برنامه آن‌ها
برای اینکه دانشجویان مستقیماً به همان منابع توصیه‌شده بروند, و هیچ چیز دیگرینباید آموزش داده شود. مراقب باشید که منابعی که در مطالب آموزشی استفاده می‌کنیدصحیح هستند.
چگونه از کتابخانه در یک برنامه بزرگ استفاده کنیم
برای مثال, زمانی که یک کتاب در دسترس است, نسخه‌های بسیاری در کتابخانه موجودهستند, یا اثر انگشت اعضای کتابخانه بر روی یک کتاب خاص باقی می‌ماند, به احتمالزیاد شامل اطلاعات بیشتری نسبت به کتاب‌های دیگر خواهد بود. آن‌ها همچنین موادآموزشی صوتی - تصویری و همچنین بسته‌های کمک آموزشی و رایانه‌ای دارند.
یادداشت‌برداری کنید
زمانی که دانش آموزان از کتابخانه‌ها و مراکز منابع استفاده می‌کنند, به آن‌ها یادآوریکنید که نقاط دقیقی را ارائه کنند که نشان می‌دهند منابع اطلاعاتی استخراج‌شده ازآن‌ها, به منظور طراحی مجدد این منابع لازم است. می‌توانند به راحتی آن‌ها را پیدا کنند.
به نقشه‌های خودم فکر می‌کنم.
متاسفانه با توجه به کمبود منابع مالی و وضعیت مالی ضعیف, این بخش از کار به نظربسیار مهم می‌رسد. با این حال, با توجه به عادت معلمان با کمبودهای زیادی دربرنامه‌درسی, لازم است بدانیم که منابع محدود نیستند و یک روز به پایان می‌رسد وممکن است جایگزین آن‌ها نباشد.
اقلام طراحی آن‌ها
تعداد اقلامی که ممکن است به طور غیر منتظره‌ای توسط دانشجویان صورت گیرد. ازیکی از شاگردان کلاس مراقبت کنید. استفاده از آیتم‌های گران‌قیمت و گران‌قیمت برایاستفاده در درس‌های ویژه یا تکمیل پروژه. توضیح دهید که جایگزینی این آیتم‌ها دشواریا حتی غیرممکن است تا به آن‌ها در بررسی این موارد کمک کند.
مطالب آموزشی برای شان و منزلت
این امر هزینه‌ها را کاهش خواهد داد. آگاه باشید که دانش آموزان به خوبی در استفادهاز مواد و تجهیزات آموزش‌دیده و از هزینه این مواد آگاه هستند. به دانش آموزان درآماده‌سازی و ارائه منابع کمک کنید. از دانش آموزان بخواهید تا برای آموزش درس‌هایمفید در کلاس استفاده کنند. فهرستی از مواد لازم برای تحصیل در کلاس تهیه کنید.
قرض گرفتن و کمک
اگرچه افراد حرفه‌ای معتقدند که نیاز به داشتن تجهیزات کافی در ارتباط با نیازهایشغلی آن‌ها دارند, اما وقتی به تنگنا می‌رسد, بهتر است از هر راه‌حل ممکنی استفادهنکنیم. وقتی از نیازهای خود آگاه هستید, بهتر است از کسب و کاره‌ای محلی و کسب و کارها کمک بگیرید.
استفاده از منابع خارجی
برای مثال, جامعه پیشرفت علم در انگلستان می‌تواند جلساتی را با محققان مشهور برایشما و دانشجویان بدون هزینه ترتیب دهد. این دانشمندان اغلب آزمایشگاه‌ها را برایروشن کردن اظهارات خود می‌آورند.
تبدیل کلاس به محیط یادگیری
اغلب, مدارس ابتدایی می‌توانند به محیطی ناخوشایند و بیگانه تبدیل شوند که به نظرمی‌رسد تنها امور جدی در آن مکان‌ها باشد. باید از معلم‌های قبلی یاد بگیرید و سعی کنید بچه‌ها را به عنوان یک خانه بدانید. از همه مهم‌تر اینکه شما باید بیشتر اوقات خودرا در آنجا بگذرانید.
رنگ‌های روشن, قوی, لرزان و فریبنده
اگر کلاس نیاز به دکوراسیون دارد و شما پول کافی برای انجام این کار ندارید, می‌توانیداز کاغذ رنگی, پوستر, یا پارچه باقی مانده برای پوشاندن قسمت غیر یکنواخت دیواره‌ایکلاس استفاده کنید. استفاده از این ماده باعث می‌شود کلاس سرد و دلپذیر باشد. دانش آموزان واقعاً به مساله اهمیت می‌دهند و این رنگ‌ها را به روحیه تاریک ترجیح می‌دهند.
نمایش عملکرد دانش‌آموز
این برنامه‌ها می‌توانند جذاب, جالب و بصری باشند و فعالیت‌های آموزشی خوبی در نظر گرفته شوند.
دانش آموزان را به آوردن تصاویر جالب به کلاس تشویق کنید.
این باعث ایجاد حس مالکیت در دانش آموزان می‌شود و به آن‌ها برای مراقبت از محیطاطراف خود نیاز خواهد داشت.
این درس را دوستانه و صمیمی نگه دارید.
کتاب‌های کلاس تزیین شده
این کتاب همچنین می‌تواند منبع خواندن باشد و ظاهر یک کلاس را جذاب‌تر کند. از طرح‌های رنگ بر روی جلد کتاب استفاده کنید. دانش آموزان با عناوین و تصاویر برایدسترسی به کتاب‌ها در قفسه‌ها را فراهم کنید.
از فرش استفاده کنید تا وقار کلاس را بیاموزید
امروزه استفاده از فرش‌ها در کلاس بسیار رایج است زیرا آن‌ها نسبت به مواد پلاستیکیارزان‌تر هستند و می‌توانید از فرش‌های رنگی مختلف برای استفاده در کلاس استفادهکنید. از فرش‌ها در کلاس تا حد زیادی استفاده بکنید و از نویز جلوگیری کنید و کلاس را گرم‌تر و شادتر کنید.
اشیا و تصاویر در طراحی
آن‌ها تنها می‌توانند برای جلب توجه جمع‌آوری شوند. با این حال می‌توانید از آن‌ها درارتباط با آنچه که آموزش می‌دهید استفاده کنید. مجموعه‌ای از قراردادهای امضا شدهخلاقیت دانش آموزان را افزایش خواهد داد.
برای نظارت دقیق دانش آموزان در برنامه‌های خود
برای کنترل و کنترل دانش آموزان و تکالیف آن‌ها, شما به یک مسیر بازدید نیاز دارید تاآن‌ها بتوانند مشاوره و بازخورد دریافت کنند, زیرا دانش آموزانی که از شما دور هستنداحتمالاً این تکلیف را از دست خواهند داد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۲۷:۵۲ توسط:amoozesh موضوع: نظرات (0)