amoozesh amoozesh .

amoozesh

الگوی برتر تدریس

الگوی برتر تدریس

بهترین مثال برای آموزش بهترین و قدرتمندترین مثال‌ها در محیط آموزشی بهتریننمونه از توسعه یک سبک تدریس برتر است.

اجرای مدل آموزش عالی در مدرسه, مطالعه پویایی‌های گروه, بررسی چگونگی تمرینیک معلم بر قدرت و تاثیر بر دانش آموزان و اینکه چگونه یک مدیر از قدرت و نفوذخود در مدرسه به سمت کارمندان و دانشجویان خود استفاده می‌کند.

پایه و اساس سه سوال اساسی در مورد قدرت اجتماعی است که توسط معلمانآموزش معلم برای تاثیر بر دانش آموزان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پنج موضوععبارتند از: جبر, پاداش, ارجاع, حق مشروع و قدرت خبرگی.

استفاده بیش از حد و ناکافی قدرت مدل آموزش عالی در طول دهه‌های چهل وهشتم, شکل‌های افراطی جبر و پاداش برای تعدیل رفتار دانش‌آموزان متوسط مورد استفاده قرار گرفت. واقعیت این است که برای قرن‌ها از روش‌های " تشویق و تنبیه "استفاده شده‌است. اکنون, میل همه به نظریه‌پردازی علمی این دو ابزار معطوفشده‌است.

قدرت جبر یک الگوی آموزشی عالی است که به معلمان اجازه می‌دهد بر آن‌ها تاثیربگذارند زیرا می‌دانند که تنبیه حق معلم است و معلم توانایی اعمال آن را دارد, اماتاثیر تنبیه بر رفتار مورد مطالعه واقعاً چقدر است? چند دانشجو اطلاعات کافی دربارهچگونگی استفاده موثر از اطلاعات دارند? بسیاری از آن‌ها محدودیت‌های " مجازات "را درک می‌کنند? و به خصوص در مورد تاثیر آن بر روابط معلم و دانش‌آموز? در نهایت, چند نفر وسوسه می‌شوند که به دلیل تاثیر فوری و فوری مجازات, بارها از آناستفاده کنند? دانش آموزان با " مجازات‌های مکرر " به شیوه‌های مختلفی می‌آیند.همه ما روش‌های خود را از شورش تا تلافی جویانه انجام می‌دهیم (اگر نه به وسیلهیک معلم یا همکلاسی ضعیف دیگر), دروغ گفتن, خیانت, مقابله, تسلیم و رها کردنیادگیری و آموزش - که می‌دانیم, روش‌های مقابله با تنبیه صرفاً نشانه عصبانیت,محرومیت, فقدان کنترل, ترس و انتقام هستند. روشن است که دانستن مسائلمربوط به " مجازات " بسیار مفید است.

از بالا, ما نمی‌توانیم نتیجه بگیریم که معلمان از استفاده از جبر اجتناب خواهند کرد;با این حال, اگر معلم بر استفاده مداوم از آن اصرار داشته باشد, اطلاعات دربارهکاربرد موثر آن باید به اندازه کافی دقیق باشد.

قدرت پاداش یک قدرت پاداش آموزشی عالی است به معلمان اجازه می‌دهد تا بردانش آموزان تاثیر بگذارند زیرا دانش آموزان از توانایی معلم در پاداش آگاه هستند.قدرت پاداش را می‌توان با کمک جملات مختلف مثل فرمول‌بندی, شرطی‌سازی فعال,تسلط بر حالات ممکن دوباره تعریف کرد. ~~~ این اصطلاح همچنین توسطمجموعه‌ای از کلمات مانند تحریک, پاسخ, رفتار, نتیجه و تکثیر احاطه شده‌است.

متاسفانه آشنایی دانشجویان با این کلمات تضمین نمی‌کند که آن‌ها توانایی استفادهاز این نظریه را دارند. بدون درک درستی از مفهوم تئوری, پاسخ معلمان به فجایعناشی از نظم اغلب ناقص خواهد بود, زیرا آن‌ها گاهی از بخش‌هایی از نظریه یادگیریعملی به صورت ناقص استفاده می‌کنند و اگر پاسخ رضایت‌بخشی دریافت نکنند, ایننظریه بسیار بد عمل می‌کند.

برای مثال, تقویت منفی یکی از چهار نتایج ممکن رفتار دانشجویان در پاسخ بهاستفاده از قدرت پاداش است. سه نتیجه دیگر تقویت مثبت, مجازات و استراحتهستند.

تقویت منفی در مدل آموزش برتر چگونه عبارت هم‌ارز برای تقویت منفی است؟بسیاری از مردم "قابل مجازات" هستند در حالی که این درست نیست و فقط یک سو تفاهم است.

آیا فکر می‌کنید که استفاده از rebounds منفی افزایش می‌یابد یا "رفتار" را در آیندهکاهش می‌دهد؟ بسیاری واکنش نشان می‌دهند، در حالی که پاسخ "ترقی" است.

آیا فکر می‌کنید دانش آموزان به دنبال ترقی منفی هستند؟ بسیاری پاسخ "خیر"، امابرخلاف برداشت خود، پاسخ صحیح "بله" است. آیا می‌توانید یک مثال واقعی از یکمورد ترقی منفی که در کلاس به کار بردید بدهید؟ پاسخ‌ها اغلب نادرست هستند یامعمولاً هیچ پاسخی وجود ندارد.

پاداش در سبک آموزش عالی اگر معلمان از قدرت پاداش در برابر دانش آموزاناستفاده کنند، باید به طور موثر آن را اعمال کنند؛ بنابراین، هنگامی که معلم به درستی مفهوم تقویت منفی را درک نمی‌کند، یکی از چهار پیامد ممکن رفتاردانش‌آموز به عنوان ابزاری موثر برای تاثیرگذاری بر معلم از بین رفته‌است. من تصورمی‌کنم که آگاهی دانش آموزان از سه پیامد بالقوه استفاده از قدرت پاداش بسیارکم‌تر از آگاهی آن‌ها نسبت به تقویت منفی است.

پایه‌های اساسی نفوذ اجتماعی و قدرت اجتماعی، مدل آموزش برتر هستند: چه مدتیک فرد از زمان بلوغ، بزرگ‌سال بوده‌است، بزرگسالان بر کنترل روانی و فیزیکی خود واستفاده از پاداش‌ها و مجازات تکیه دارند؟ با بزرگ‌تر شدن کودک، این قدرتضعیف‌تر می‌شود و کودک کم‌تر تحت‌تاثیر این قرار می‌گیرد، بنابراین لازم است که آنرا با ابزار دیگری جایگزین کنید.

به طور ایده‌آل، یک معلم تمام اصول زبان چهارم و Rhinean را به طور همزماناستفاده خواهد کرد، بنابراین پاداش‌ها و مجازات‌ها به طور موثر زمانی که کار خود را از دست می‌دهند به طور موثر رها می‌شوند.

سه اصل باقیمانده این پنج اصل توانایی بیشتری برای نفوذ به دانش آموزان نسبتبه پاداش و پاداش دارند. به دلایلی، معلمان این سه اصل را نادیده گرفته‌اند.

قدرت مشروع دانش آموزان مدل آموزش برتر توافق می‌کنند که معلم حق دارد رفتارویژه‌ای را توصیه کند. این نظر دانش آموزان است که به خاطر وضعیت اجتماعیمعلم هستند. قدرت مشروع این است که مردم، نهادها و موسسات مانند مدارس اینحق را دارند.

بخش جدایی‌ناپذیر از ساختار اجتماعی چنین موسساتی هرم قدرت است. اساسچنین قدرتی به عنوان نوعی از نظم نادیده گرفته می‌شود، زیرا ادراک ما ناشی ازپذیرش ناخودآگاه ذهن گیرنده است. به علاوه، در زندگی اجتماعی که زندگی می‌کنیم،مثال‌های زیادی از این قدرت قانونی وجود دارد؛ speakers حق دارند صحبت کنند.داوران این حق را دارند، اما it's زمانی است که تفکر ما در مورد این موضوع صرفاً بهخاطر درک student's از معلم است.

مدیران مدارس نیز باید به کمک استادان مراجعه کنند. آن‌ها باید به تمام کارکنانمدرسه در این زمینه کمک کنند و آن‌ها نیز باید از آن‌ها آگاه باشند. باید برای همهروشن باشد که معلمان دارای قدرت قانونی هستند و حق دارند از آن برای بهبوداثربخشی فرآیند یادگیری و اجتناب از وقفه‌های ایجاد کنند.

وقتی نیروی جبر و پاداش با قدرت قانونی ترکیب می‌شود، نتیجه بسیار مفیدتر وموثرتر خواهد بود، بنابراین کارآیی و تاثیر قدرت مشروع بیشتر از تاثیر یک روشخاص به تنهایی است.

مرجع مرجع دانش آموزان مدل آموزش برتر ممکن است دیدگاه مثبتی نسبت به معلمداشته باشد و او را جذب کند. قدرت مرجع در چنین مواردی است. هر چه جذابیتدانش‌آموز توسط معلم بیشتر شود، دامنه چنین قدرتی گسترده‌تر خواهد شد.

به عنوان مثال، یک معلم ریاضی که چنین قدرتی در کلاس ریاضی دارد، به خاطرجذابیت بزرگش برای دانش آموزان، می‌تواند تاثیر او را حتی در خارج از کلاس، برایمثال، در یک اجتماع، و غیره تحت‌تاثیر قرار دهد.

چه چیزی باعث این جذابیت می‌شود؟ به معلمان به عنوان دانش آموزان منصفاشاره می‌شود. آن‌ها اشتباه‌ات student's را نادیده می‌گیرند و حقوق قانونی آن‌ها را نقض نمی‌کنند. آن‌ها ممکن است مشکلات دانشجویان را حل نکنند، اما به جای آنبه ذهن student's و نقش آن‌ها بعنوان تسهیل‌کننده توجه می‌کنند. آن‌ها روابطعاطفی و احساسی با دانش آموزان برقرار می‌کنند، بدون این که این عمل نشانهضعف باشد.

معلمان برتر معلم به سبک تدریس نیاز به کمک دارند تا این قدرت را توسعه دهند.در این مورد، دو کتاب توسط توماس گوردون (۱۹۷۴)، "آموزش معلم کارآمد" و"آموزش رهبری موثر"، می‌تواند ذکر شود که نقطه شروع خوبی برای انجام این کاراست. الگوهای ارتباطی Gordon's ترکیبی از تئوری و عمل، با ارائه مهارت‌های عینیبرای معلمان هستند، بنابراین معلمان می‌توانند به دانش آموزان کمک کنند تا مشکلاتشان را حل کنند.

با توجه به رفتار خود و در رضایت از رفتار خود، رفتار آن‌ها را متعادل کرد.

مطالب بیشتر در مورد مفاهیم منطقی و طبیعی این مساله را بخوانید - به منظوردرک بهتر این که این روش دانش‌آموز می‌فهمد که عواقب ناشی از رفتار خودش استو نه از اراده و هوس غیرمنطقی و شیفتگی، و همچنین درک می‌کند که وضعیتمنصفانه است.

هنوز کاره‌ای بیشتری باید در کتاب "درمان" (۱۹۶۹) انجام شود. در این کتاب، او به ده قدم برای ایجاد انضباط منظم اشاره می‌کند. در دیدگاه Glaser's، مدرسه باید بهعنوان محل مناسبی در نظر گرفته شود و نظم از طریق مجموعه‌ای از مراحل به دستآید. اساساً، it's در مورد این که چرا یک اشتباه رخ می‌دهد یا یک اشتباه رخ می‌دهد، نیست. هر چیزی که در موردش می‌شنوید یک بهانه است. بحث این استکه خود دانشجو رفتار خود را داوری خواهد کرد. به نظر شما، این کار به دانش آموزان و دیگران کمک می‌کند؛ دانش آموزان را تشویق کنید که برای اصلاح رفتار خودکار نکنند و کارگردان را مجازات کند؟ قدرت شیوه تدریس تخصصی در حال حاضر مابا اصل پنجم نظریه فرانسوی و Raven's سروکار داریم که همان قدرت تخصص است.دانش آموزان اذعان می‌کنند که معلمان تخصص و دانش ویژه‌ای دارند. آن‌ها معلم رامتخصص می‌دانند. این منبع قدرت و نفوذ ناخودآگاه به کار می‌رود، زیرا ما انتظار داریم که دانش آموزان متخصص و برتری ما را درک کنند، اما وقتی که ما تخصصدیگران را نمی‌دانیم، چه انتظاری از آن‌ها داشته باشیم؟ اگر از همکارانی هستید که از آمادگی و مهارت معلمان همکارش قدردانی می‌کنند، می‌بینید که تعداد کمی از آن‌هاقادر به انجام این کار هستند. آیا این به این معنی است که آن‌ها نمی‌توانند میزانتخصص other's را اندازه‌گیری کنند؟ من در مورد این پرونده فکر می‌کنم. بدوندانستن آن، آیا می‌توانند به قدرت مشترک برسند و اعتماد کنند که اعضای یک گروهباید داشته باشند؟ فکر نمی‌کنم.

برای این کار کمی صبر می‌کنیم. شما می‌توانید به عنوان آزمون، مدیران مدارس وانجمن‌های اولیا را ارزیابی کنید، با این سوال که آن‌ها چقدر از قدرت و آمادگیمدرسه آگاه هستند.

چه میزان تاثیر این مسائل بر معلمان تاثیر می‌گذارد؟ حتی درک عمیق و اساسی of وجکوبسون (۱۹۸۶) در مورد تحقق قدرت فردی و خود شکوفایی نشان می‌دهد کهچگونه انتظارات مدیران، همکاران و والدین می‌تواند تاثیر قاطعی بر معلمان داشتهباشد، تا حدی که آن‌ها از یک سو به خاطر این انتظارات کار خود را ترک خواهند کردو از سوی دیگر، این انتظارات را برآورده خواهند کرد.

این اثر ممکن است بر روی دانش‌آموز داشته باشد، با این فرض که این تلاش‌ها تماممدرسه و جامعه را به عنوان یک کل برای روشن کردن تخصص school's درگیرخواهد کرد.

انتظارات بالای دانشجویان مانند آن‌هایی که معلمان را به چالش می‌کشند, آن‌ها را باچنین انتظاراتی مواجه خواهد کرد. هر چه معلمان بیشتری با این انتظارات سازگارباشند, بیشتر به تخصص توجه ویژه‌ای دارند, بنابراین معلمان بتدریج قدرت و نفوذبیشتری به دست خواهند آورد. برای نشان دادن مهارت استاد حرفه‌ای, ما می‌توانیممعیار خود را صرفاً به عنوان " حقیقت و عمل " در نظر بگیریم.

از خودتان بپرسید قبل از انجام چه کاری برای افزایش سطح تحصیلات قانونی مدرسهخود چه کرده‌اید? اگر کاری در این زمینه انجام نداده باشید, در مورد کاری کهمی‌توانید انجام دهید فکر کنید و سپس بر روی آن عمل کنید. نتیجه مفید کار شمااین خواهد بود که معلمانی که یک دید اجتماعی از قدرت دارند و با آنچه که بوده‌اندمتفاوت هستند, می‌توانند نظم و انضباط را در کلاس و مدرسه تاثیر بگذارند.

نتیجه‌گیری سبک تدریس برتر اگر با اصول چهارگانه فوق درباره قدرت و تاثیر موافقباشید, پس شما واقعاً نمی‌توانید هیچ کدام از آن‌ها را فراموش کنید. به معلمانی کهآماده هستند تا همه چیز را به طور موثر اعمال کنند نگاه کنید, هرچند به روش‌هاییکه چیزی را نادیده گرفته یا نادیده نگیرید.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۲۳:۰۱ توسط:amoozesh موضوع: نظرات (0)